رپورتاژ

تور تبریز به مشهد با قطار – تور مشهد با قطار از تبریز

جهت رزرو هتل و تور مشهد لطفا با این شماره تماس بگیرید – ۰۵۱۳۸۵۳۸۶۰۰

تور تبریز به مشهد با قطار – تور مشهد با قطار از تبریز

مسلما یکی از بزرگترین آرزوهای هر ایرانی زیارت بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) می باشد. همه ما ایرانیان به دلیل ارادت ویژه ای که به امام هشتم داریم، عاشق سفر به شهر مشهد مقدس هستیم. حتی مشکلات و سختی های راه هم نمی تواند باعث دلسردی و ناراحتی ما برای سفر به این شهر شود.

طولانی بودن مسافت به عشق زیارت امام رضا (ع) نه تنها باعث خستگی افراد نمی شود، بلکه بهترین فرصت برای حس کردن شوق انتظار است. هرچند که طی کردن مسیر به صورت هوایی راه را از هر نقطه کشور کوتاه می کند، اما بعضی از افراد به دلیل ترس از ارتفاع، ناتوانی در پرداخت هزینه های سنگین بلیط هواپیما یا بنا به علاقه خود برای لذت بردن از مسیر، تصمیم به سفر با تور ریلی مشهد از مبدا تبریز می کنند. شاید به جرات بتوان گفت که یکی از دورترین نقاط کشور نسبت به شهر مشهد، همین شهر تبریز است.

شهر تبریز در شمال غربی کشور فاصله ریلی حدودا 1500 کیلومتری با شهر مشهد دارد. حدفاصل مبدا تا مقصد بین این دو شهر، بلندترین خطوط ریلی کشور را ایجاد کرده است. تور ریلی مشهد از مبدا تبریز با گذر از شهرهای زنجان و قزوین به تهران می رسد. در ادامه مسیر از شهرهای گرمسار، سمنان، دامغان، شاهرود، سبزوار و نیشابور عبور می کند و به شهر مشهد می رسد. اگرچه که تور ریلی مشهد از مبدا این شهر مسافت طولانی را طی می کند، اما با برخورداری از قطارهای باکیفیت و لوکس، خستگی مسافران را بسیار کاهش می دهد. به طور کلی مزایای استفاده از تور مشهد با قطار از تبریز بسیار متعدد و جذاب است که در ادامه این مطلب به آنها می پردازیم.

مزایای سفر به مشهد از تبریز با تور

تور ریلی مشهد سفری است که تجربه و خاطرات خاصی را برای افراد رقم می زند که در سفرهای فردی و خارج از تور امکان حس کردن آن وجود ندارد. شهر مشهد به دلیل حضور بارگاه مطهر رضوی یکی از پرترافیک ترین مقاصد گردشگری کشور است. مسلما سفر به صورت فردی، براساس استاندارد های شخصی افراد و با توجه به اولویت قرار دادن نیازهای شخصی صورت می گیرد. کمبودها و نواقص به حداقل می رسد و افراد بر مبنای اهداف خود از سفر برنامه ریزی می کنند. در مقابل اما سفر به مشهد با تور و به صورت گروهی توجه به منافع جمعی و مبنا قرار دادن اهداف جمعی افراد از سفر را اولویت قرار می دهد.

تور مشهد با قطار از تبریز روحیه حضور و مشارکت در افراد را در طول سفر بالا می برد و منجر به تقویت شناخت اجتماعی افراد از یکدیگر می شود. تجربه و ثبت خاطرات زیارت حرم امام رضا (ع) را برای همیشه در ذهن افراد زنده نگه می دارد و منجر به آشنایی با افراد جدیدی در زندگی می شود. همین حضور در گروه ها باعث شده بسیاری از افراد، دوستانی ابدی در زندگی شوند که تا قبل از آن هیچ شناختی از هم نداشته اند.

تور مشهد با قطار از تبریز چه مزیت هایی دارد؟

مزایای سفر به مشهد با تور بسیار متعدد و قابل توجه است. یکی از مهم ترین و جذاب ترین مزیت های تور ریلی مشهد، گذراندن وقت در کنار خانواده و سایر افراد حاضر در تور است. حضور در داخل قطار به نوبه خود اسباب آشنایی و هم کلامی را برای افراد فراهم می کند. این مورد یکی از جذاب ترین ویژگی های سفر با قطار است که به افراد امکان آشنایی و لذت بردن از حضور در مسیر را می دهد. تور ریلی مشهد حس حضور در گروه و بخشی از مجموعه بزرگتر بودن را در افراد زنده می کند. نوع دوستی و مشارکت افراد را بالا می برد و محفلی برای تجربه زیارت گروهی است. شاید عجیب نباشد اگر تور ریلی مشهد را با تورهای زیارتی کربلا مقایسه کنیم. افراد با بودن در چنین جمع هایی لذت زیارت را بیشتر درک می کنند. البته آنچه که منجر به پرتقاضا شدن تور ریلی مشهد از مبدا تبریز می شود، کیفیت خدمات و امکانات ارائه شده در تور است.

ویژگی های تور تبریز به مشهد با قطار چیست ؟

به طور کلی تور به مجموعه ای از خدمات و امکانات مشخص در طول سفر اطلاق می شود که پکیج کاملی از خدمات حمل و نقل گرفته تا اسکان و پذیرایی را شامل می شود. تور تبریز به مشهد با قطار هم تنوع و گستردگی خدمات را در ارائه به مسافران عزیز در نظر گرفته تا هر فردی به فراخور سلیقه و دارایی خود اقدام به رزرو تور ریلی مناسب با معیارهایش کند. تور ریلی مشهد به فراخور خدمات و امکاناتی که عرضه می نماید از تنوع قیمتی متنوعی برخوردار است. پکیج ارائه شده در این تور شامل نوع قطار، محل اقامت و خدمات پذیرایی (صبحانه، ناهار و شام) می شود. طبیعتا هر اندازه کیفیت خدمات و امکانات دریافتی بالاتر و بیشتر باشد، نرخ و قیمت تور عرضه شده نیز بیشتر خواهد بود. تور ریلی مشهد از تبریز قطارهای متنوعی دارد که در صورت ارائه توسط برگزارکننده تور، افراد می توانند نوع قطار مد نظر خود را انتخاب نمایند.

تبریز به مشهد با قطار 2 - تور تبریز به مشهد با قطار - تور مشهد با قطار از تبریز

سفر با قطار تجربه ای متفاوت

انواع قطارهای مسیر تور تبریز به مشهد با قطار

مسیر راه آهن تبریز به مشهد طولانی ترین مسیر ریلی کشور است. بنابراین بهتر است برای مسیر طولانی بین این دو شهر از قطارهای باکیفیت تر استفاده کنید تا در طول مسیر احساس خستگی نداشته باشید. بهترین قطارهای کشور در دسته قطارهای 5 ستاره یا همان درجه یک قرار می گیرند. این قطارها بیشتر در مسیر ریلی مشهد به تهران و بالعکس و مسیر مشهد به قم قرار دارند. بعد از قطارهای درجه یک، قطارهای 4 ستاره قرار دارند. مسیر تور ریلی مشهد از تبریز انواع قطارهای 4 ستاره از قبیل 4 ستاره نوین و سیمرغ را دارد. قطارهای 3 ستاره نیز در مسیر تبریز به مشهد خدمات ارائه می دهند. قطار 3 ستاره خلیج فارس با ارائه خدمات مناسب در مسیر تور ریلی مشهد حضور دارد. برخی از خدمات موجود در قطارهای 4 ستاره و 3 ستاره عبارتند از:

خدمات

درجه قطار

رستوران و بوفه در قطار کتابخانه کوپه های عایق‌بندی شده و پنجر دو جداره سیستم تهویه مطبوع پریز برق سرویس بهداشتی پک بهداشتی پک خوراکی چای، نوشیدنی و آب
قطارهای 4 ستاره دارد دارد دارد دارد دارد دارد دارد دارد دارد
قطارهای 3 ستاره دارد دارد دارد دارد دارد دارد دارد

 

اگرچه که قطارهای 4 ستاره و 3 ستاره موجود در مسیر ریلی مشهد امکانات و خدمات تقریبا مشابهی را ارائه می دهند، اما قاعدتا با توجه به کیفیت و درجه قطار، سطح کیفی خدمات با یکدیگر فرق دارد. اگر به دنبال کاهش هزینه های سفر خود هستید، انتخاب قطارهای 3 ستاره گزینه عاقلانه تری است. اما چنانچه امکان هزینه کردن بیشتر برای متقاضیان تور فراهم باشد، قطعا قطارهای 4 ستاره گزینه بهتری هستند.

تبریز به مشهد با قطار 1 - تور تبریز به مشهد با قطار - تور مشهد با قطار از تبریز

کیفیت قطار موثر در کیفیت تور

قیمت تور مشهد با قطار از تبریز چقدر است ؟

تور مشهد با قطار از تبریز از شهر تبریز بسیار پرطرفدار و پر تقاضا می باشد. اما نرخ این تور همانطور که قبلا هم گفته شده به کیفیت خدمات و امکانات تور ارائه شده بستگی دارد. یکی از موثرترین عوامل در تعیین قیمت تور مشهد با قطار از تبریز، محل اقامت و اسکان ارائه شده در تور می باشد.

قاعدتا اگر محل اقامت عرضه شده هتل 5 ستاره باشد، هزینه تور نسبت به هتل های 3 ستاره در سایر تورهای ریلی مشهد بیشتر خواهد بود. انتخاب محل اقامت قطعا در تعیین نرخ تور ریلی مشهد از تبریز تاثیر گذار است. اما این امکان در صورتی فراهم است که برگزار کننده تورهای ریلی مشهد از شهر تبریز تنوع محل اقامت را به مسافران خود ارائه دهد و انتخاب محل اقامت را بر عهده آنها بگذارد. اگرچه که قیمت تور هم به فراخور بالاتر بودن کیفیت محل اقامت بیشتر می شود.

خدمات فولبرد و هاف برد تور مشهد با قطار از تبریز

معمولا در تمام تورهای زیارتی و گردشگری خدمات پذیرایی از مهمان همراه با صبحانه و در اصطلاح گردشگری به صورت هافبرد است. در چنین تورهایی هزینه های مربوط به ناهار و شام به عهده خود مسافر است و تور وظیفه ای نسبت به هزینه های وعده های غذایی ایشان ندارد.

اما در صورتی که ارائه خدمات به صورت فولبرد (صبحانه، ناهار و شام) امکان پذیر باشد، بنا به درخواست مسافران و لحاظ کردن هزینه های اضافی، برگزارکننده تور اقدام به ارائه خدمات به صورت فولبرد می کند. بعضی از مسافران برای راحت کردن خود و کاهش دغدغه های سفر، اقدام به رزرو تور به صورت فولبرد می کنند و تمام هماهنگی ها را به عهده برگزار کننده تور می گذارند. در بعضی از مواقع حتی برای ارائه خدمات بیشتر از جمله تورهای گردشگری در شهر مقصد هم از سوی برگزار کننده تور و به درخواست مسافران هزینه اخذ می شود تا خدمات کامل تری در شهر مقصد ارائه شود.

تبریز به مشهد با قطار 3 - تور تبریز به مشهد با قطار - تور مشهد با قطار از تبریز

خدمات فولبرد

کلام آخر

تور مشهد با قطار از تبریز یکی از جذاب ترین تورهای زیارتی کشور است که اقدام به ارائه خدمات به علاقه مندان به حضور در جوار ملکوتی امام رضا (ع) می کند. شاید بسیاری از افراد در جامعه امروزی با توجه به مشکلات اقتصادی، ترس از ارتفاع و … امکان سفر به صورت هوایی را نداشته باشند. تور مشهد با قطار از تبریز با توجه به کم کردن هزینه ها و ارائه خدمات شایسته به مسافران خود همواره یکی از شلوغ ترین تورهای زیارتی کشور است. محدوده قیمتی این تور با توجه به امکان انتخاب درجه کیفی قطارها و همچنین محل اقامت بسیار متنوع و مقرون به صرفه می باشد.

منبع : irantravell24.com

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دکمه بازگشت به بالا